مثبت سوژه/ خدمات جهادی؛

شیرینی خدمت از مسجد امام رضا(ع) تا پایگاه هاجر جلفا

تبریز- زهرا عالی زاده جزو همین ایرانی های مشتاق امام رضا(ع) شهر جلفاست که به گفته خودش وقتی فعالیت خودش را از مسجد امام رضا(ع) آغاز کرد،شیرینی کارهای خیر او را به سمت فعالیت های خیرخواهانه و مومنانه کشید.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۳۸
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ امروز سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) است امام رئوفی که پناه همه درماندگان و غریبان است و ما ایرانی ها هر وقت دلتنگ می شویم غریبی مان را به پناهش می بریم و به رسم مهربانی اش تلاش می کنیم با درماندگان و فقرا مهربان باشیم و گره از کارشان بگشاییم.

زهرا عالی زاده جزو همین ایرانی های شهر جلفاست که به گفته خودش وقتی فعالیت خودش را از مسجد امام رضا(ع) آغاز کرد، شیرینی کارهای خیر او را به سمت فعالیت های خیرخواهانه و مومنانه کشید.

این فرمانده بسیجی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج درباره آغاز فعالیت هایش در مسجد و پایگاه گفت: من از سال ۱۳۹۱از طریق یکی از اساتیدم که در مسجد محله آموزش قرآن می داد با بسیج و کارهای خیر و کمک به دیگران آشنا شدم. 

عالی زاده افزود: حس زیبایی که پس از انجام کارهای خیز و دیدن شادی طرف مقابل داشتم رغبتی در من ایجاد کرد که با عشق و علاقه خاصی قدم در این راه بردارم و روز به روز عرصه فعالیت خودم را گسترش دهم.

وی با بیان اینکه در این راه هیچوقت تنها نبوده است، ادامه داد: همیشه دوستانی دارم که پا به پای در شناسایی افراد نیازمند و کم درآمد، بیمار و ناتوان و جمع آوری کمک های نقدی. آموزش رایگان به بچه های خانواده های بی بضاعت هستند.

عالی زاده که علاوه بر فرماندهی سرگروه هشت صندوق قرض الحسنه و مسئول گروه جهادی ریحانه النبی حوزه الزهرا سپاه جلفاست، اضافه کرد: بخصوص در دوران کرونا ما به همراه گروه سلامت شهید سلیمانی فعالیت های خود را بیشتر کرده و بصورت محله محور به شناسایی افراد پرداختیم و مکان هایی برای دوخت ماسک شناسایی و با کمک خیرین و ناحیه بسته های معیشتی و بهداشتی تهیه کرده و بین افراد پخش می کردیم. 

وی افزود: هم اکنون نیز ما فعالیت های خود را گسترش داده و در زمینه های جمع آوری جهیزیه، سیسمونی، کمک معیشتی و کمک درمانی، تهیه لوازم خانگی، لوازم التحریر برای افراد کم درآمد و نیازمند، برگزاری دیوار مهربانی در پایگاه اعم از لباس ،لوازم خانگی و برگزاری دوره های مهارتی و آموزشی قالی بافی ، خیاطی، بافندگی و ... فعالیت می کنیم.

عالی زاده به اعطای وام از صندوق های قرض الحسنه هم اشاره و بیان کرد: بیش از چهار سال است این صندوق ها فعالیت دارند که به مبلغ تخمینی سه میلیارد تومان وام جهت اشتغالزایی از طریق پایگاه به اعضای سطح متوسط شهرستان داده شده و از این طریق توانستیم کمک چشمگیری در عرصه کمک رسانی و درآمدزایی داشته باشیم.

مسئول گروه جهادی ریحانه النبی حوزه الزهرا جلفا در خصوص کمک های مومنانه نیز گفت: بستر کمک های ما با توجه به شناسایی هایی که در سطح شهرستان انجام دادیم بیشتر به صورت بسته های معیشتی و جهیزیه بوده و در هر مناسبتی مانند ماه رمضان، دهه کرامت، عید قربان و ..  برحسب توان مالی بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان پخش می کنیم.

علی زاده افزود: به لطف خدا تا حالا در طول سال پنج سری جهیزیه با کمک خیرین تهیه کرده و دل چند خانواده را خوشحال کردیم و باید بگویم من به تنهایی اگر در این راه قدم بر می داشتم موفق نبودم چراکه همواره دوستانم در این راه کمک حالم بودند و هرکدام به نحوی در این مسیر کمک کردند تا بتونایم به کمک هم مشکلات خانواده هایی که خیلی نیازدارند رفع کنیم.

 

ارسال نظرات